Vad är vardagslyx för dig?

Visst det är inte vardag idag men det är ändå lyxigt för jag har semester! Har precis tryckt i mig ett mål från Kanalkisoken (Sibylla) och nu ska jag bara sitta med uppknäppta shorts och jäsa. Det är soligt, sitter på balkongen med laptoppen i knät och känner mig sådär äckligt mysig. Så nöjd med allt att jag nästa mår illa och får panik. Får man känna så i Sverige? Är nästan skottpengar på sånna som mig!
Lyx behöver inte va stort och dyrt (men gärna), lyx kan även vara en käsla. Det är så jag känner nu. När stressen har gått ur kroppen, man är mätt, nöjd och rätt tillfreds med livet. Visst finns det moln på himlen, tex att jag börjar jobba nästa måndag, pengarna har smält som smör i solen denna månaden, jag vet inte vad vi ska hitta på nästa vecka och kylskåpet är ett gapande hål. Men det tar vi en annan dag=)
Vad är vardagslyx för dig?

tack o hej! /JJ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0